بسياري از مردم تصور مي‌کنند که نرم‌افزار CRM تنها براي بخش فروش طراحي شده است. اما اين نرم‌افزار به طور گسترده در تمامي دپارتمان‌هاي يک شرکت به کار گرفته مي‌شود. يکي از دپارتمان‌هاي کليدي‌اي که روز به روز بيشتر از قابليت‌هاي اين نرم‌افزار بهره مي‌برد، بخش بازاريابي است. تقريباً تمامي شرکت‌هاي توليدکننده‌ي نرم‌افزار CRM، گزينه‌هاي بسياري را براي بهبود و ذخيره‌ي تلاش‌هاي بازاريابي به نرم‌افزارهاي CRM اضافه کرده‌اند. همان‌طور که ميدانيد وارد کردن دپارتمان‌هاي جديد به CRM، پيچيدگي‌هاي تصميمات خريد را بيشتر مي‌کند. امروزه شرکت‌ها به جاي آنکه بر پيدا کردن بهترين قابليت‌ها براي يک دپارتمان تمرکز کنند، به دنبال مجموعه قابليت‌هايي مي‌گردند که توازن را در تمام شرکت برقرار کند. و يادتان باشد که پيدا کردن مجموعه قابليت‌هاي ايده‌آل براي تمامي کاربران، بهترين روش افزايش کارايي نرم‌افزارهاي  CRM است.


براي آنکه کارتان را راحت‌تر کنيم، در اين مقاله 5 قابليت کليدي مارکتينگ را گردآوري کرده‌ايم که بايد در نرم‌افزار CRM بگنجانيد.




  1. افزونه‌هاي ايميل مارکتينگ




منظورمان قابليت اتصال سيستم‌هاي CRM با نرم‌افزارهاي بازاريابي ايميلي شخص ثالث (third party) است. درست است که شرکت توليدکننده‌ي CRM هم افزونه‌هاي بازاريابي ايميلي خودش را ارائه مي‌دهد، اما گاهي بهتر است از نرم‌افزارهاي شخص ثالث استفاده کنيد. چرا که اين شرکت‌ها معمولاً گزينه‌هاي قدرتمندتري را ارائه مي‌دهند. حتي در مواردي ممکن است که کارمندانتان با نرم‌افزار ايميل مارکتينگ فعلي راحت‌تر بوده و تمايلي به تعويض آن نداشته باشند. به هر دليلي که باشد، قابليت اتصال پلتفرم‌هاي جداگانه (مانند MailChimp، Constant Contact و غيره) با نرم‌افزار  CRM يکي از ضروري‌ترين نکاتي است که بايد به آن توجه کنيد.




  1. افزونه‌هاي WEB FORM




هدفمان در اينجا، افزايش کارايي است. وقتي مشتري اطلاعاتي را برايتان درج مي‌کند، منطقي نيست که مجبور باشيد دوباره آن اطلاعات را به صورت دستي وارد CRM کنيد. و اگر از صفحات وب براي ثبت اطلاعات کاربران و فرصت‌هاي فروش استفاده مي‌کنيد، داشتن سيستمي براي ورود اتوماتيک و مستقيم اطلاعات به CRM، ضروري است.


ساخت صفحات فرود و صفحات تماس، سرعت و راندمان جمع‌آوري اطلاعات را بالا مي‌برد. اگر کارکنان بخش بازاريابي مجبور باشند تمامي اين اطلاعات را به صورت دستي در CRM وارد کنند، در فرايند جمع‌آوري اطلاعات تداخل ايجاد شده، سرعت کار کاهش ميابد و درصد خطاي آن بالا مي‌رود. با استفاده از web formهايي که قابليت همگام‌سازي با نرم‌افزار CRM را دارند، همه‌چيز را ساده مي‌کنيد.




  1. گزارش دهي قابل تنظيم




اگر نتوانيد اطلاعات را جمع‌بندي کرده و رويه‌هاي موجود را شناسايي کنيد، دريايي از اطلاعات هم که داشته باشيد، بي‌فايده است. بررسي هزاران اطلاعات موجود در CRM سخت و زمان‌بر است. بازارياب‌ها بايد بتوانند الگوهاي موجود در داده‌هاي خام را شناسايي کنند. 


به همين دليل است که گزارش دهي قابل تنظيم براي موفقيت در بازاريابي ضروري است. بدون سيستم‌هاي اتوماتيک، جستجوي اطلاعات تقريباً غيرممکن است. به دنبال نرم‌افزارهاي CRMاي باشيد که ابزارهاي قدرتمندي را براي مدل‌سازي و ارائه‌ي گزارش‌هاي بازاريابي در اختيارتان قرار مي‌دهند. 




  1. برچسب‌ها (TAGS)




برچسب‌ها بهترين ابزار دسته‌بندي داده‌ها هستند و قابليت‌هاي ويژه‌اي را برايتان فراهم مي‌کنند. تقريباً تمامي اطلاعات و داده‌هاي CRM را مي‌توانيد بر اساس سرنخ‌ها، ايميل‌ها، اکانت ها و غيره برچسب‌گذاري کنيد. برچسب‌ها را مي‌توانيد بر اساس ورودي‌هاي خاص و يا بر اساس ويژگي‌هاي متداول طراحي کنيد. يادتان باشد که اين برچسب‌ها يا تک‌کلمه‌اي هستند و يا عبارتي کوتاه و توصيفي.


تصور کنيد تعدادي از مشتري‌هايتان به بازي گلف علاقه‌مند هستند و شما هم مي‌خواهيد مسابقه‌ي گلفي براي خيريه برگزار کنيد و چند بليت اضافي داريد. در چنين حالتي اگر براي مشتري‌هاي ذکرشده برچسب «گلف» را قرار داده باشيد، مي‌توانيد بدون آنکه به ليست مشتري‌ها سرک بکشيد و ويژگي‌هايشان را تک‌تک بررسي کنيد، بليت‌ها را برايشان ارسال کنيد. خلاصه بگوييم، برچسب‌گذاري به تيم بازاريابي کمک مي‌کند تا نوع خاصي از اطلاعات را در کمترين زمان فراخواني کنند.




  1. افزونه‌ي شبکه‌هاي اجتماعي




تقريباً تمامي مشتري‌هايتان (و يا اکثرشان) بايد در شبکه‌هاي اجتماعي فعال باشند. اگر از اين شبکه‌هاي اجتماعي براي بازاريابي استفاده نکنيد، يکي از بهترين و مهم‌ترين کانال‌هاي ارتباط با مخاطبان را ناديده گرفته‌ايد. استفاده از شبکه‌هاي اجتماعي موفقيت بالايي را براي بازارياب‌هايتان به دنبال خواهد داشت.


اما جابه‌جايي بين چند نرم‌افزار سخت است و معمولاً سبب حواس‌پرتي مي‌شود. و به طور ميانگين حدود 30 دقيقه طول مي‌کشد تا بتوانيد دوباره حواستان را جمع کنيد. اگر ابزارهاي مرتبط با شبکه‌هاي اجتماعي را با CRM تلفيق کنيد، سيستم يکپارچه‌اي را براي دپارتمان بازاريابي ايجاد کرده‌ايد و راندمان آن‌ها را بالاتر برده‌ايد. به همين دليل است که بايد به دنبال همگام‌سازي نرم‌افزار CRM با شبکه‌هاي اجتماعي باشيد.




CRM در بازاريابي


ابزارهاي معرفي‌شده تنها گزينه‌هاي موجود براي تيم بازاريابي نيستند و هرروزه ابزارهاي بيشتري به اين سيستم‌ها اضافه مي‌شود. همان‌طور که گفتيم اين پنج ابزار، اساسي‌ترين گزينه‌هاي موجود براي گسترش CRM هستند و رضايت تيم بازاريابي را به دنبال خواهند داشت.


 

بهترين نرم افزارهاي خدمات مشتريان براي کسب و کارهاي اينترنتي

بهترين نرم افزارهاي خدمات مشتريان براي کسب و کارهاي اينترنتي

9 اشتباهي که در نرم افزار CRM نبايد انجام دهيد!

5 ويژگي مارکتينگ که از يک نرم افزار CRM انتظار داريد

3 نرم افزار CRM براي شرکت هاي بيمه (مقايسه امکانات و محدوديت ها)

crm ,بازاريابي ,اطلاعات ,کنيد ,نرم‌افزار ,شبکه‌هاي ,شبکه‌هاي اجتماعي ,است که ,اطلاعات را ,به دنبال ,هستند و

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها


androidapknewb poonehgo دراکولا ammaryar زلزله روانشناسي ذهن golbargce cradimdider Car diagnostic tools information by obd2tool Richard's life