اگر ميخواهيد در دنياي تجارت الکترونيک امروز رقابت کنيد، بايد خدمات مشتريان را جز اصليترين استراتژيهاي کسبوکارتان قرار دهيد. 84% مشتريها معتقدند که خدمات مشتريان يکي از اصليترين فاکتورهاي تصميمگيري براي خريد از يک شرکت است.
خدمات مشتريان تجارتهاي الکترونيک، با هدف کمک به خريداران آنلاين در تمامي مراحل (از خريد آنلاين تا حل مشکلات) ايجاد ميشود. توصيه ميکنيم تا در هنگام برنامهريزي استراتژيهاي خدمات مشتريان آنلاين، به نکات زير توجه کنيد:
بايد کانالهاي پشتيباني آنلاين را بررسي و آناليز کرده و کانال محبوب مشتريهايتان را پيدا کنيد. شايد مشتريها ترجيح بدهند از طريق پيامرسانها، ايميل، شبکههاي اجتماعي و يا هر کانال ديگري با متخصصان شما در ارتباط باشند.
تمامي اطلاعات لازم را در قالب سؤالات متداول (FAQ) و يا تالارهاي گفتگو در يک جا جمعآوري کنيد. اين کار هم براي کارمندانتان مفيد است و هم براي مشتريهايتان. اينگونه مشتريها ميتوانند – بدون نياز به صحبت با کسي – اطلاعات موردنيازشان را پيدا کنند. و کارمندانتان همزمان بيشتري دارند تا به وظايف سختتر رسيدگي کنند. تحقيقات نشان داده است که
70% مشتريها به دنبال روشهاي فردي هستند. از آنجا که ارتباط مشتري با فروشگاه شما تماماً به صورت آنلاين اتفاق ميافتد، ميتوانيد به راحتي فعاليتهاي مشتري را پيگيري کنيد. در نتيجه وقتي مشتري (پس از اولين خريد) با مسئول خدمات مشتريان شرکتتان تماس بگيرد، تمامي اطلاعات ضرورياي که براي خدمات شخصيسازي شده نياز داريد در دسترس هستند.
عکس2
با استفاده از خدمات مشتريان Dynamics 365 ميتوانيد از طريق کانالهاي مختلف (ايميل، شبکههاي اجتماعي و غيره) با مشتريهايتان در ارتباط باشيد. ميتوانيد با استفاده از ويرايشگرها و پرتالهاي سلفسرويس اين سيستم، دستياري مجازي براي مشتريهايتان ايجاد کنيد تا به جستجوي اطلاعات بپردازند و يا درخواست کمک کنند. به علاوه ميتوانيد دستيار مجاري را مستقيما با پايگاه دانش همگامسازي کنيد تا لينکهاي کمکي و مرتبط را براي مشتريها ارسال کند.
محدوديتها: قابليت محدود همگامسازي با سرويسهاي سوم شخص
قيمت:
Professional Edition - $50/user/month.
Enterprise Edition - $95/user/month.
Virtual Agent - $1,100/tenant/month.
Salesforce Service Cloud امکاناتي براي اتوماسيون خدمات مشتريان در اختيار کاربرانش قرار ميدهد. اين سرويس براي ارتباط از طريق کانالهاي مختلف طراحي شده است. با سرويس ابري ميتوانيد پايگاه دانشي را بر اساس کارمندان و مشتريان طراحي کرده و مديريت کنيد. سپس ميتوانيد بخش دانش مشتريان را با پرتال سلفسرويس و يا AI-based Einstein bot همگامسازي کنيد تا مشتريها بتوانند – بدون نياز به تعامل با مسئولين – پاسخ سؤالات خود را پيدا کنند.
محدوديتها: عدم توانايي اجراي برنامههاي on-premises
قيمت:
Essentials Edition – $25/user/month (billed annually).
Professional Edition – $75/user/month (billed annually).
Enterprise Edition – $150/user/month (billed annually).
Unlimited Edition – $300/user/month (billed annually).
براي کسب اطلاعات بيشتر در خصوص Salesforce Service Cloud ميتوانيد به اين
Salesforce Commerce Cloud نرمافزاري جامع و مناسب تجارتهاي الکترونيک B2B و B2C ارائه ميدهد. با استفاده از اين نرمافزار ميتوانيد فروش، بازاريابي و پشتيباني مشتريان را مديريت کنيد. به عنوان مثال ميتوانيد از اين نرمافزار براي ذخيرهسازي و دسترسي به تمامي اطلاعات طبقهبندي شده (از زمان شروع تا زمان اجراي آنها در CRM) استفاده کنيد. به علاوه با استفاده از تجارت ابري، فضايي براي گفتگوي آنلاين با مشتريان در اختيارداريد.
محدوديتها:
تغييرپذيري محدود
عدم توانايي اجراي برنامههاي on-premises
قيمت: براي اطلاع از قيمت اين محصول براي تجارتهايالکترونيک B2B و B2C با
براي کسب اطلاعات بيشتر در خصوص Salesforce Commerce Cloud ميتوانيد به اين
نرمافزار CRM شرکت HubSpot ، قابليت همگامسازي با پلتفرمهاي بزرگي مانند WooCommerce، Shopify و Magento را فراهم ميکند. به محض آنکه استفاده از HubSpot را شروع کنيد، ميتوانيد دادههاي کاربران را همگامسازي کرده و با استفاده از داشبوردهاي پيشساختهي HubSpot، عملکرد فروشگاه آنلاينتان را مشاهده و آناليز کنيد. به علاوه با استفاده HubSpot ميتوانيد گفتگويي زنده با مشتريهايتان داشته باشيد، بدون فوت وقت مشکلاتشان را حل کنيد و بازخورد مشتريان را با استفاده از ابزارهاي موجود جمعآوري کنيد.
محدوديتها:
محدوديت تغييرات
در صورت همگامسازي با Shopify امکان بخشبندي مشتريها (بر اساس سوابق خريد) وجود ندارد.
قيمت:
Starter Edition - $50/month.
Professional Edition - $400/month.
Enterprise Edition - $1,200/month.
قيمت نرمافزار همگامسازي شده با Shopify:
Basic Shopify Edition – $29/month.
Shopify Edition - $79/month.
Advanced Shopify Edition – $299/month.
قيمت نرمافزار همگامسازي شده با Magento: ماهانه$79
براي کسب اطلاعات بيشتر در خصوص HubSpotميتوانيد به اين
بهترين نرم افزارهاي خدمات مشتريان براي کسب و کارهاي اينترنتي
بهترين نرم افزارهاي خدمات مشتريان براي کسب و کارهاي اينترنتي
9 اشتباهي که در نرم افزار CRM نبايد انجام دهيد!
5 ويژگي مارکتينگ که از يک نرم افزار CRM انتظار داريد
3 نرم افزار CRM براي شرکت هاي بيمه (مقايسه امکانات و محدوديت ها)
کنيد ,مشتريان ,month ,edition ,ميتوانيد ,خدمات ,خدمات مشتريان ,استفاده از ,با استفاده ,user month ,edition – ,user month billed ,month billed annually ,قيمت نرمافزار همگامسازي ,توانايي اجراي برنامههاي
درباره این سایت